BON DE PREDARE, TRANSFER, RESTITUIRE (Cod
14-3-3A)
În
cazul utilizării ca
bon de predare a produselor
finite la depozit
1. Serveşte
ca:
- document de predare
la magazie a produselor
finite;
- document justificativ
pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ
de înregistrare în evidenţa magaziei şi în contabilitate;
- sursă de
date pentru urmărirea realizării producţiei;
- sursă de
date pentru calculul şi plata salariilor.
2. Se întocmeşte
în două exemplare, pe măsura
predării la magazie a produselor, de către secţie, atelier etc.
Dacă
operaţiunile de predare-primire
a produselor nu pot fi suspendate în
timpul inventarierii magaziei de produse finite, comisia de inventariere trebuie să înscrie pe documentul
respectiv menţiunea
"primit în timpul inventarierii".
3. Circulă:
- la magazia de produse finite, semnându-se de predare de către secţie (atelier) şi de primire în gestiune de către gestionar (ambele exemplare);
- la compartimentul C.T.C. pentru efectuarea controlului tehnic de calitate, semnându-se pentru certificarea acestui control (ambele exemplare), după caz;
- la compartimentul financiar-contabil
pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitatea sintetică şi analitică (exemplarul 1);
- la compartimentul care urmăreşte
realizarea producţiei
(exemplarul 2).
4. Se arhivează:
- la compartimentul financiar-contabil
sau persoana care conduce evidenţa (exemplarul 1);
- la compartimentul care urmăreşte
realizarea producţiei
(exemplarul 2).
În
cazul utilizării ca
bon de predare a materialelor
refolosibile la magazie
1. Serveşte
ca:
- document de predare
la magazie a materialelor refolosibile rezultate din secţiile de fabricaţie principale şi auxiliare;
- document justificativ
pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2. Se întocmeşte
în două exemplare, pe măsura
predării la magazie a materialelor refolosibile de către secţii, ateliere etc. şi se semnează de şeful secţiei care dispune predarea.
3. Circulă:
- la magazia de materiale refolosibile, semnându-se de predare de către delegatul secţiei, atelierului etc. şi de primire în gestiune
de către gestionar (ambele exemplare);
- la compartimentul financiar-contabil
sau persoana care conduce evidenţa, pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitatea sintetică şi analitică (exemplarul 1 pentru evidenţa materialelor şi exemplarul 2 pentru evidenţa costurilor).
4. Se arhivează
la compartimentul financiar-contabil
(ambele exemplare).
În
cazul utilizării ca
bon de predare a semifabricatelor
la magazie
1. Serveşte
ca:
- document de predare
la magazie sau între secţii a semifabricatelor rezultate din producţie;
- document justificativ
pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ
de înregistrare în contabilitate;
- sursă de
date pentru calculul şi plata salariilor.
2. Se întocmeşte
în două exemplare, pe măsura
predării la magazie a semifabricatelor de către secţie, atelier etc.
Dacă
operaţiunile de predare-primire
a semifabricatelor nu pot fi suspendate în
timpul inventarierii magaziei de semifabricate, comisia de inventariere trebuie să
înscrie pe documentul respectiv menţiunea "primit în timpul inventarierii".
3. Circulă:
- la magazia de semifabricate pentru predarea cantităţilor prevăzute,
semnându-se de predare de către delegatul secţiei care face predarea şi de primire în gestiune de către gestionar (ambele exemplare);
- la compartimentul C.T.C. pentru efectuarea controlului tehnic de calitate, semnându-se pentru certificarea acestui control (ambele exemplare), după caz;
- la compartimentul financiar-contabil
pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitatea sintetică şi analitică (exemplarul 1);
- la compartimentul care urmăreşte
realizarea producţiei
(exemplarul 2).
4. Se arhivează
la compartimentul financiar-contabil
(ambele exemplare).
În
cazul utilizării ca
bon de transfer între două
gestiuni aflate în incinta unităţii
1. Serveşte
ca:
- dispoziţie de
transfer a valorilor materiale
de la o gestiune la alta în incinta unităţii;
- document justificativ pentru scădere din gestiunea predătorului şi de încărcare în gestiunea primitorului.
2. Se întocmeşte
în două exemplare, pe măsură
ce se efectuează
transferul, de către persoana care dispune transferul, care semnează la
rubrica corespunzătoare.
Transferul se efectuează numai între gestiuni
din incinta aceleiaşi unităţi.
În cazul gestiunilor dispersate teritorial se întocmeşte Aviz de însoţire a mărfii (cod 14-3-6A).
3. Circulă:
- la magazia predătoare pentru eliberarea cantităţilor prevăzute,
semnându-se de predare de către gestionar (ambele exemplare);
- la delegatul magaziei primitoare care semnează de primire pe exemplarul
1 şi reţine exemplarul 2;
- la compartimentul financiar-contabil,
ambele exemplare, care, după confruntarea lor, stau la baza
efectuării înregistrărilor
în evidenţa magaziilor.
4. Se arhivează
la compartimentul financiar-contabil
(ambele exemplare).
În
cazul utilizării ca
bon de restituire
1. Serveşte
ca:
- dispoziţie de
restituire la magazie a valorilor materiale nefolosite (materiale şi semifabricate) de secţiile de fabricaţie principale şi auxiliare;
- document justificativ
de încărcare în gestiunea primitorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2. Se întocmeşte
în două exemplare, pe măsura
restituirii la magazie a valorilor materiale, de persoana care efectuează restituirea (secţii, ateliere etc.) şi care semnează la rubrica corespunzătoare.
Nu se completează rubrica "Unitatea".
3. Circulă:
- la magazie, pentru primirea cantităţilor restituite, semnându-se de predare de către delegatul secţiei (atelierului etc.) care face restituirea
şi de primire de către gestionar (ambele exemplare);
- la compartimentul financiar-contabil,
pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitatea sintetică şi analitică (exemplarul 1 pentru evidenţa materialelor, exemplarul 2 pentru evidenţa costurilor).
4. Se arhivează
la compartimentul financiar-contabil
(ambele exemplare).
5. În toate situaţiile menţionate, conţinutul
minimal obligatoriu de informaţii
al formularului este
următorul:
- denumirea unităţii;
- denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul)
întocmirii formularului;
- predătorul;
- primitorul;
- numărul comenzii/codul produsului;
- numărul curent; denumirea valorilor materiale (inclusiv sortimentul, marca, profilul, dimensiunea); U/M; cantitatea; preţul unitar, valoarea, după caz;
- data şi semnătura predătorului şi primitorului.
Vezi si: