DISPOZIŢIE DE PLATĂ/ĪNCASARE
CĂTRE CASIERIE (Cod
1. Serveşte
ca:
- dispoziţie pentru casierie, īn vederea achitării
īn numerar a unor sume, potrivit
dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de īncasat de către titularul de avans īn cazul
justificării unor sume mai mari
decāt avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispoziţie pentru casierie, īn vederea īncasării
īn numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;
- document justificativ de īnregistrare īn registrul de casă şi īn contabilitate, īn cazul plăţilor
īn numerar efectuate fără alt
document justificativ.
2. Se īntocmeşte
īn două exemplare de către compartimentul financiar-contabil:
- īn cazul utilizării ca dispoziţie de plată, cānd nu există
alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista
de avans chenzinal etc.);
- īn cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- īn cazul utilizării ca dispoziţie de īncasare, cānd nu există
alte documente prin care se dispune īncasarea (avize de plată, somaţii de plată etc.).
Se semnează
de īntocmire la compartimentul
financiar-contabil.
3. Circulă:
- la persoana autorizată să exercite controlul financiar preventiv, pentru viză īn cazurile
prevăzute de lege;
- la persoanele autorizate să aprobe īncasarea sau plata
sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operaţiunii de īncasare sau plată,
după caz, şi se semnează de casier; īn cazul
plăţilor se semnează
şi de către persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil,
anexă la registrul de casă, pentru efectuarea īnregistrărilor īn contabilitate (exemplarul 2);
- la plătitor (exemplarul 1).
4. Se arhivează
la compartimentul financiar-contabil,
anexă la registrul de casă.
5. Conţinutul
minimal obligatoriu de informaţii
al formularului este
următorul:
- denumirea unităţii;
- denumire formular: plată/īncasare;
- numărul şi data (ziua, luna, anul) īntocmirii
formularului;
- numele şi prenumele, precum şi funcţia (calitatea) persoanei care īncasează/restituie
suma;
- suma īncasată/restituită (īn
cifre şi īn litere); scopul
īncasării/plăţii;
- semnături: conducătorul unităţii,
viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primită, data şi semnătura;
- casier; suma plătită/īncasată;
data şi semnătura.