DISPOZIŢIE DE PLATĂ/ĪNCASARE CĂTRE CASIERIE (Cod 14-4-4)

 

   1. Serveşte ca:

   - dispoziţie pentru casierie, īn vederea achitării īn numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de īncasat de către titularul de avans īn cazul justificării unor sume mai mari decāt avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;

   - dispoziţie pentru casierie, īn vederea īncasării īn numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;

   - document justificativ de īnregistrare īn registrul de casă şi īn contabilitate, īn cazul plăţilor īn numerar efectuate fără alt document justificativ.

   2. Se īntocmeşte īn două exemplare de către compartimentul financiar-contabil:

   - īn cazul utilizării ca dispoziţie de plată, cānd nu există alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);

   - īn cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;

   - īn cazul utilizării ca dispoziţie de īncasare, cānd nu există alte documente prin care se dispune īncasarea (avize de plată, somaţii de plată etc.).

    Se semnează de īntocmire la compartimentul financiar-contabil.

   3. Circulă:

   - la persoana autorizată exercite controlul financiar preventiv, pentru viză īn cazurile prevăzute de lege;

   - la persoanele autorizate aprobe īncasarea sau plata sumelor respective;

   - la casierie, pentru efectuarea operaţiunii de īncasare sau plată, după caz, şi se semnează de casier; īn cazul plăţilor se semnează şi de către persoana care a primit suma;

   - la compartimentul financiar-contabil, anexă la registrul de casă, pentru efectuarea īnregistrărilor īn contabilitate (exemplarul 2);

   - la plătitor (exemplarul 1).

   4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil, anexă la registrul de casă.

   5. Conţinutul minimal obligatoriu de informaţii al formularului este următorul:

   - denumirea unităţii;

   - denumire formular: plată/īncasare;

   - numărul şi data (ziua, luna, anul) īntocmirii formularului;

   - numele şi prenumele, precum şi funcţia (calitatea) persoanei care īncasează/restituie suma;

   - suma īncasată/restituită (īn cifre şi īn litere); scopul īncasării/plăţii;

   - semnături: conducătorul unităţii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;

   - date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primită, data şi semnătura;

   - casier; suma plătită/īncasată; data şi semnătura.