CHITANŢĂ (cod
1. Serveşte
ca:
- document justificativ
pentru depunerea unei sume în
numerar la casieria unităţii;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă şi în contabilitate.
În
condiţiile în care sumele înscrise pe chitanţă sunt aferente livrărilor
de bunuri sau prestărilor de servicii scutite fără drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141
alin. (1) şi
(2) din Codul fiscal), formularul
de chitanţă este documentul justificativ care stă la baza înregistrării veniturilor în contabilitate.
2. Se întocmeşte
în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unităţii şi se semnează de acesta pentru primirea
sumei.
3. Circulă la
depunător (exemplarul
1, cu ştampila unităţii).
Exemplarul 2 rămâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare
a operaţiunilor efectuate în registrul
de casă.
4. Se arhivează
la compartimentul financiar-contabil,
după utilizarea completă a carnetului (exemplarul 2).
5. Conţinutul
minimal al formularului:
- denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul;
- denumirea, numărul şi data (ziua, luna, anul)
întocmirii formularului;
- numele şi prenumele persoanei fizice care depune sume şi
ce reprezintă acestea sau, după
caz, denumirea unităţii; codul de identificare fiscală; numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului; sediul (localitatea, str., număr); judeţul persoanei juridice;
- suma în cifre şi
litere;
- semnătura casierului.